Provocările societății digitale

Într-o perioadă în care digitalizarea societății cunoaște un ritm accelerat, beneficiile care contribuie la progresul general nu trebuie să ascundă riscurile inerente oricărei transformări. Dezvoltările tehnologice recente au schimbat regulile jocului, însă, dintr-o anumită perspectivă, nu au adus nimic nou. Vreme de sute de ani, statele au căutat să intervină…
Vezi articol
Share

Propaganda de modă nouă

Post-truth, post-factual, fake news, deepfakes. În acest noian de importuri terminologice, conceptul de propagandă, care face istorie cel puţin de când Octavianus Augustus i-a cerut lui Vergiliu o lucrare care să glorifice măreţia Romei şi a rezultat Eneida, pare desuet şi incapabil să acopere semantic diversele sale posturi moderne. Pe…
Vezi articol
Share

Războiul învăluit în fum de ţigară. Anatomia unei operaţiuni de propagandă

Sfârşitul anului 1917 găsea Casa Regală şi Guvernul României în Moldova, după ce inamicul ocupase Bucureştiul şi restul ţării. Ministrul finanţelor, Nicolae Titulescu, primea la data de 22 noiembrie, prin telegraf, o adresă urgentă care conţinea o solicitare pe măsură, chiar dacă oarecum neobişnuită. Astfel, expeditorul, Ministerul de Război, aflat…
Vezi articol
Share

De ce iubim propaganda

O scurtă trecere în revistă a definiţiilor conceptului de propagandă, oferite în perioada 1957 şi 1984, este prezentată în volumul „Propaganda and Mass Persuasion: A Hystorical Encyclopedia, 1500 To The Present” (2003). Astfel, Penguin Political Dictionary (1957) arată că propaganda constă în afirmaţii politice ale guvernării sau ale unui partid…
Vezi articol
Share