Internetul, teatru de război. Militarizarea informației

Ultimele decenii au relevat manifestarea accentuată a unor tendințe de transformare a modului de derulare a războaielor, prin utilizarea resurselor și a capabilităților non-militare. Ca modalități principale, se remarcă războiul informațional, de factură insidioasă, purtat de obicei prin diverși intermediari (proxy), precum și cel economic, care utilizează ca armă impunerea…
Vezi articol
Share

Fake news sau adevăr. O alternativă dominată de emoție

Globalizarea, percepută ca fenomen major din punct de vedere social, tehnologic și economic, a diminuat importanța granițelor geo-politice, facilitând raportarea indivizilor la același conținut informațional. Ecranul s-a transformat în interfața interacțiunii cu realitatea, iar omul a devenit utilizator al platformelor sociale, confruntat constant cu reprezentări stereotipice ale lumii din jur.…
Vezi articol
Share

Ofertă de nerefuzat! Spionaj prin social-media

Interesele strategice ale unui stat impun agenda serviciilor de informații. Iar când aceste interese presupun o competiție globală, instrumentele de intelligence și modus operandi devin mai sofisticate, mai dinamice și mai adaptate la evoluţiile societății. În ultimul deceniu, servicii de informații din state aflate în competiție cu lumea euro-atlantică au…
Vezi articol
Share

Fake news. De la „iadul globalist” al lui Macron la „puterea nucleară”a României

Într-o eră a vitezei, când mediul online asigură interconectivitate globală, cu platforme de socializare care au destabilizat profund conceptul de mass media, fenomenul fake news a primit o actualizare consistentă, devenind un instrument redutabil de propagandă, putând fi folosit atât în spectrul politic, în cel economic, dar mai ales în…
Vezi articol
Share

Social media, instrument cu dublă utilizare

Mileniul III aduce în prim-plan formatori de opinie distincți care captează atenția societății globale. Perspectiva lor asupra lumii este considerată corectă, prin prisma statutului pe care aceștia îl dețin. Un astfel de exemplu este co-fondatorul Microsoft, Bill Gates, a cărui afirmație este relevantă pentru acest articol: „Dezvoltarea tehnologiei se bazează…
Vezi articol
Share

Platformele social media şi iluzia intimităţii

Serviciile Social Media, precum blog-urile, forumurile de discuţii şi, poate cele mai folosite, platformele de socializare online (dintre care în România se remarcă în ceea ce priveşte numărul de utilizatori Facebook, Google+, Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin SnapChat sau Tumblr) pot fi accesate atât de pe computere tradiţionale (desktop, laptop), cât…
Vezi articol
Share

Jihadosfera 2.0

Începutul celui de-al treilea mileniu a surprins societatea în pragul emergenţei tehnologiilor informaţionale şi de comunicare, cu un boom greu de controlat şi o expansiune puternică a Internetului şi a spaţiului virtual. Această emergenţă a tehnologiilor informaţionale şi de comunicare, precum şi tranziţia de la societatea industrială la era informaţională…
Vezi articol
Share