Măsuri de protecție împotriva manipulării

Evoluțiile internaționale recente, socio-economice, culturale și organizaționale, precum și schimbările neanticipate impuse de apariţia pandemiei, au adus în prim-plan, mai mult decât în perioadele anterioare, necesitatea adoptării unor modele care să permită menținerea (și de ce nu, creșterea) eficienței indivizilor, organizațiilor, instituțiilor și statelor în atingerea obiectivelor. Începutul secolului XXI…
Vezi articol
Share

Facebook în era post-adevărului

În ultimii ani, pe măsură ce felul în care consumăm știrile s-a modificat substanțial, iar rolul Facebook pe această piață a crescut semnificativ, a sporit și interesul față de modalitatea în care compania selectează și afișează informațiile. Au fost lansate constant critici la adresa lipsei de transparență cu privire la…
Vezi articol
Share

Complexitatea procesului de comunicare prin mass-media

A încerca să defineşti procesul de comunicare poate fi la fel de dificil, uneori, cu a … comunica. Conform multiplelor definiţii pe care le propune Dicţionarul explicativ al limbii române, comunicarea este: 1. ”acţiunea de a comunica”, 2. ”înştiinţare, veste, ştire”, 3. ”contact, relaţie, legătură”, 4. ”prezentare într-un cerc restrâns…
Vezi articol
Share

Aspecte privind tehnicile de propaganda si manipulare mass-media

Conform Dicțonarului de Sociologie, manipularea reprezintă acțiunea de a determina un actor social (persoană, grup, colectivitate, etc.) să gândească și să acționeze într-un mod compatibil cu interesele inițiatorului, și nu cu interesele sale, prin utilizarea unor tehnici ca persuasiunea, care distorsionează intenționat adevărul, lăsând impresia libertății de gândire și decizie.…
Vezi articol
Share