„Fabricate” pentru România. Interese ascunse în ştirile false

Fenomenul fake news, aflat în ascensiune pe plan extern, în special în momente-cheie precum consultările publice, a început să fie tot mai răspândit şi în România, în contextul creşterii constante a numărului utilizatorilor de internet. Potrivit rezultatelor sondajului Eurobarometru, realizat de Comisia Europeană, în luna februarie 2018, mai mult de…
Vezi articol
Share

Căile propagandei. Persuasiune, emoţie, doctrină

Mişcările sociale revoluţionar-carismatice (fascismul, legionarismul, comunismul, islamismul) sunt capabile să producă angajamente entuziaste vizavi de idealuri naţionale, comunitare sau globale care pot afecta indivizii, conducându-i către comportamente bizare şi aproape inexplicabile. Exemplele manifestărilor sociale ale ultimului secol sunt elocvente: Holocaust, sinucideri în masă, convertiri religioase şi ideologice radicalizante propulsoare ale…
Vezi articol
Share

Jihadosfera 2.0

Începutul celui de-al treilea mileniu a surprins societatea în pragul emergenţei tehnologiilor informaţionale şi de comunicare, cu un boom greu de controlat şi o expansiune puternică a Internetului şi a spaţiului virtual. Această emergenţă a tehnologiilor informaţionale şi de comunicare, precum şi tranziţia de la societatea industrială la era informaţională…
Vezi articol
Share

Propaganda Statului Islamic. Cum comunică o grupare teroristă

Activitatea desfăşurată de jihadişti pentru promovarea ideologiei, a obiectivelor sau a succeselor operaţionale, reprezintă o preocupare majoră a instituţiilor cu atribuţii în domeniul securităţii. Interesul monopolizat, după 11 septembrie 2001, de reţeaua Al-Qaeda, a fost apoi atras de proclamarea „califatului“ lui Abu-Bakr Al-Baghdadi, la 30 iunie 2014, crescând odată cu…
Vezi articol
Share