Știrile false. Tipuri și stereotipuri

Propagarea dezinformării pe rețele sociale este un fenomen complex, a cărui analiză necesită abordarea din perspective multiple. Dacă responsabilitatea legală a creatorilor de conținut cu privire la veridicitatea informațiilor transmise este indubitabilă, la fel ca și cea a publicațiilor pentru conținutul promovat, responsabilitatea companiilor care dețin rețele sociale în controlul…
Vezi articol
Share

Provocările societății digitale

Într-o perioadă în care digitalizarea societății cunoaște un ritm accelerat, beneficiile care contribuie la progresul general nu trebuie să ascundă riscurile inerente oricărei transformări. Dezvoltările tehnologice recente au schimbat regulile jocului, însă, dintr-o anumită perspectivă, nu au adus nimic nou. Vreme de sute de ani, statele au căutat să intervină…
Vezi articol
Share

„Fabricate” pentru România. Interese ascunse în ştirile false

Fenomenul fake news, aflat în ascensiune pe plan extern, în special în momente-cheie precum consultările publice, a început să fie tot mai răspândit şi în România, în contextul creşterii constante a numărului utilizatorilor de internet. Potrivit rezultatelor sondajului Eurobarometru, realizat de Comisia Europeană, în luna februarie 2018, mai mult de…
Vezi articol
Share

Dezinformarea rusă – un război al cuvintelor

Într-o perioadă în care cuvintele cheie sunt „fake news“, „propagandă“, „dezinformare“, „ameninţări asimetrice“, „campanii hashtag“, „hate crimes“, filtrarea informaţiei obiective şi păstrarea unei realităţi nealterate devin din ce în ce mai dificile. Deşi barierele spaţio-temporale ale accesului la informaţii pare că au fost eludate prin intermediul Internetului, pentru membrii Generaţiei…
Vezi articol
Share

Pe scurt despre arta dezinformării

Explozia surselor şi a canalelor de transmitere a informaţiei în lumea modernă readuce în atenţie, cu valenţe infinit mai complexe, dar în cadre conceptuale relativ similare, una dintre cele mai importante tactici consacrate de Războiul Rece şi anume dezinformarea. Înainte de a intra în intimitatea unui concept utilizat adesea în…
Vezi articol
Share

Aspecte privind tehnicile de propaganda si manipulare mass-media

Conform Dicțonarului de Sociologie, manipularea reprezintă acțiunea de a determina un actor social (persoană, grup, colectivitate, etc.) să gândească și să acționeze într-un mod compatibil cu interesele inițiatorului, și nu cu interesele sale, prin utilizarea unor tehnici ca persuasiunea, care distorsionează intenționat adevărul, lăsând impresia libertății de gândire și decizie.…
Vezi articol
Share