Tabloid şi minciună în reţelele sociale

Într-un articol publicat de revista „Granta”, jurnalistul şi scriitorul britanic de origine rusă Peter Pomerantsev susţine că trăim într-o lume post-adevăr, în care politicieni şi mass-media nu mint neapărat, dar nu sunt interesaţi dacă spun sau nu adevărul. În relaţia individului cu adevărul, tehnologia şi globalizarea economică au avut o…
Vezi articol
Share

Media literacy – ghidul navigatorului în oceanul informaţional

Pe parcursul epocii moderne s-au dezvoltat modalităţi specifice de producere şi diseminare a informaţiei. Acestea aveau în centrul lor o elită literată cu abilităţi dezvoltate de obţinere, selectare, verificare şi transmitere a informaţiilor relevante despre realităţile sociale, politice sau ştiinţifice. Aceste modalităţi tradiţionale de comunicare se transformă sub ochii noştri.…
Vezi articol
Share

Adevărul, între democratizare şi cenzură

Informaţia utilă este costisitoare. Prin contrast, propaganda este gratuită, deoarece în acest caz consumatorul este cel vândut (în general, companiilor de publicitate, dar şi altor entităţi interesate de persuadarea indivizilor – de la partide politice până la servicii secrete). Deşi, în prezent, ştirile false reprezintă în primul rând o sursă…
Vezi articol
Share

Facebook în era post-adevărului

În ultimii ani, pe măsură ce felul în care consumăm știrile s-a modificat substanțial, iar rolul Facebook pe această piață a crescut semnificativ, a sporit și interesul față de modalitatea în care compania selectează și afișează informațiile. Au fost lansate constant critici la adresa lipsei de transparență cu privire la…
Vezi articol
Share