Propaganda fără frontiere. Recrutor la universitate

Utilizarea internetului a schimbat modul în care operează entitățile teroriste, deoarece și-a dovedit eficiența în procesele de recrutare a noilor adepți și planificare de atentate. În același timp, a îngreunat activitatea autorităților responsabile de combaterea fenomenului terorist. Oportunitățile internetului s-au tradus printr-o comunicare rapidă, eliminarea barierelor de ordin fizic și…
Vezi articol
Share

Quo vadis Daesh?

Multe din eşecurile prezentului din Orientul Mijlociu îşi au originea în succesele din trecut ale Occidentului. Aranjamentele Acordului Sykes-Picot, mult prea îndepărtate în istorie, dar din păcate actuale prin efecte, par a fi intrat în subconştientul populaţiilor direct afectate ca principală sursă a nedreptăţii şi nemulţumirii faţă de vestici. Trasarea…
Vezi articol
Share

Propaganda Statului Islamic. Cum comunică o grupare teroristă

Activitatea desfăşurată de jihadişti pentru promovarea ideologiei, a obiectivelor sau a succeselor operaţionale, reprezintă o preocupare majoră a instituţiilor cu atribuţii în domeniul securităţii. Interesul monopolizat, după 11 septembrie 2001, de reţeaua Al-Qaeda, a fost apoi atras de proclamarea „califatului“ lui Abu-Bakr Al-Baghdadi, la 30 iunie 2014, crescând odată cu…
Vezi articol
Share

(Auto)Radicalizarea Islamică. Prevenirea și combaterea unei manifestari necuantificabile

Fenomen a cărui amploare a cunoscut o creștere exponenţială la nivel mondial, în decursul ultimilor ani, (auto)radicalizarea – și în special cea de natură islamică beneficiază de o atenţie sporită din partea guvernelor, a instituţiilor cu responsabilităţi în domeniul securităţii naţionale, a think-thank-urilor și, în general, din partea oricărei entităţi…
Vezi articol
Share